Kirjautuminen

Metsästysoikeus PDF Tulosta Sähköposti
Kirjoittanut Administrator
20.08.2008 10:11

Metsästysoikeus kuuluu Suomessa maanomistajalle. Suomessa metsästäjät ovat perustaneet metsästysyhdistyksiä metsästys- ja riistanhoitokäyttöön. Tarkoituksena on muodostaa suurempia sekä yhtenäisiä metsästyalueita. Maassamme on liki yli 4 000 metsästysyhdistystä/seuraa joiden metsästysmaiden pinta-alat pyörivät 2 000 - 10 000 hehtaarin välillä. Yhdistykset huolehtivat alueillaan metsästyksen lisäksi riistanhoidosta ja metsästyksen valvonnasta.

Oulunsalon metsästysyhdistyksen metsästysalueet sijaistevat suurelta osin Oulunsalossa. Yhdistyksen käytössä on lisäksi vanhoja Oulunsalon kuntaan kuuluneita oulunsalolaisten omistuksessa olevia ulkosarkoja. Sorsastus, joka on merenranta kunnassa erittäin suosittua tapahtuukin suureltaosin Oulunsalon jakokunnan alueella.  Jakokunta eli osakaskunta on vuokrannut heidän omistamansa vesialueensa metsästysoikeudet yhdistyksen käyttöön.  Oulunsalon metsästysyhdistys myy sorsastuslupia vesialueilleen niin paikkakuntalaisille kuin muualta tulleille metsästäjille.

Viimeksi päivitetty 08.08.2012 15:59