Kirjautuminen

Kirjoittanut Administrator
07.08.2008 09:30

Kenneltoiminta

Koiramiehille metsästyksen viehätyksestä perustuu koirien toiminnan seuraamiseen. On jännittävää kuunnella, kuinka ajo lähestyy jänismetsällä tai hiipiä lähemmäksi haukussa olevaa hirviä. Kenneljärjestöissä pyritään tarjoamaan tietoa koiran koulutukseen ja kasvatukseen liittyvissä kysymyksissä. Yhdistyksen kenneljaos toimii linkkinä eri järjestöihin ja rotuihin. Jaostoon kuuluu eri koirarotujen harrastajia. Tällä hetkellä jaostoon kuuluvat pj. Pentti Åman, Markus Remes ja Harri Sarkkinen.

Yhdistyksemme on ottanut jo varhaisessa vaiheessa kenneltoiminnan mukaan metsästykseen. Jo vuonna 1949 löytyy 50-vuotishistoriikin mukaan merkintä Urho Merenheimon esityksestä järjestää ajokokeet, jotka sittemmin toteutettiin heti seuraavana vuonna jäsenten välisillä kokeilla. Varsinainen virallinen kenneltoiminta alkoi vuonna 1979, jolloin yhdistykseen perustettiin kenneljaosto joka alkuvaiheessa muodostui ajavien koirien jaostoksi. Nykyisin Oulunsalon metsästysyhdistyksen alueella järjestetään vuosittain useita koirien käyttökokeita ja kilpailuja.

Lisätietoja kennejaostosta ja koemaastoista saat sihteeriltä, hänen yhteystiedot löydät yhteystiedot-välilehdeltä.

Viimeksi päivitetty 08.08.2012 06:53